- Vi er imponert over den innsatsen utstillerne har lagt ned i årets Automesse, sier Arild Hansen til MotorBransjen.no.

Han er ABL-sjef og messegeneral for Automessen. 

- Hva ble besøkstallet i år?

- Det var færre utstillere i år og det påvirker besøkstallet noe. Det ble litt mindre enn vi ønsket, sier Hansen.

- Årets antall besøkende ble 10.428 personer.

MotorBransjen har tidligere omtalt at det kun var Preqas som deltok på Automessen av selskapene i Meko-konsernet. 

Verken Sørensen og Balchen med BilXtra eller Meko Norge, med Meca og Mekonomen inviterte kjedeverkstedene til fest i år.

- Vi er likevel veldig fornøyd, sier Trond Andersen i Nova Spektrum og Arild Hansen.

- Tilbakemelding fra utstillerne er positive med hensyn til at det var de riktig besøkende, sier Trond Andersen og Arild Hansen.

- Det var godt besøk på både foredrag og seminarer og vi håper utstillerne har fått nyttig informasjon disse dagene.

- Bilbransjen er jo i en konstant teknologisk utvikling, sier Arild Hansen.

Både faste utstillere og nykommere har brukt timene godt:

- Det har vært en flott messe i år, med imponerende høy kvalitet på standene, sier Ole Marius Rosendal.

Han er daglig leder i Rodin & Co, som var blant aktørene med størst stand på årets Automessen

- Visse tidspunkter har det vært god trøkk, men første dag ble litt rolig, sier han.

- ABL har gjort en god jobb med foredrag og seminarer i år og jeg tror det har vært et godt tilskudd at eCarExpo går parallelt, sier Rodin-sjefen.

- Det er viktigere at de riktige besøkende kommer, enn antallet, sier Rodin-sjef Ole Marius Rosendal (th) til MotorBransjen. Her sammen med med salgssjef Kai Martin Bjerke.
 
- Vi er her for å vise frem nye tjenester og produkter, skape gode relasjoner med de riktige folkene i bransjen og det får vi her på Automessen, mener salgssjef Kai Martin Bjerke.

- Vi møter kunder ansikt til ansikt og det gjør kundeopplevelsen tryggere og til en bedre opplevelse for begge parter. Her skaper vi muligheter for 2-3 år fremover i tid, sier salgssjefen i Rodin & Co.

Powertrain Europe var blant de nye utstillerne i år:

- Vi er positive overrasket over messen og dette har vært lærerikt og spennende. Her har vi truffet verkstedene og kunder. Dette var  verdiskapende for oss, sier daglig leder Christian Lund, fra Powertrain Europe.

- Det virker som det er litt færre besøkende, men kvaliteten er desto bedre. Vi har solgt mye mer på denne messen og fått flere prosjekter, samt en betraktelig økning i leads denne gangen, sier Tom Dahl som er produktsjef i Kärcher.

Verkstedkonferansen fredag kl 16 var godt besøkt. 

Ny messe i februar 2028
- Vi takker for denne gang, og vi ønsker velkommen tilbake i februar 2028, sier Andersen og Hansen. 

- Early bird-tilbud og påmelding til neste messe vil komme senere, sier Trond Andersen og Arild Hansen, som ser frem til å legge beina høyt på søndag. 

Tips MotorBransjen.no:
Atle Falch Tuverud | Knut Moberg | Petter Knutsen Bjørkelo
Knut Moberg d.e | Jacob Moer Aanonsen | Jon Winding-Sørensen 


 Følg BilJobb.no på LinkedIn