Heidi Aagaard er ny general manager i Saint-Gobain Autover, mens Øystein Opdal er ansatt som ny category & marketing manager.
Begge startet opp i sine jobber i oktober.
- Som helt ny i bilbransjen og i Saint-Gobain Autover er det mye å sette seg inn i og mange koselige mennesker å bli kjent med, sier Aagaard til MotorBransjen.no.
- Jeg har mye å lære og er svært ydmyk i forhold til det. Heldigvis er jeg del av et fantastisk godt team her med svært mye bransjeerfaring og produktkunnskap.
Elbil i særstilling
Saint-Gobain Autover leverer blant annet Sekurit bilglass og står bak bilglass-verkstedene Glassdrive.
- Vi vil forsterke og videreutvikle våre merkevarer, sier Aasgaard.
Både Aagaard og Opdal synes det er spennende tider i bransjen, både hva som skjer internt i bilglassbransjen samt hvilke følger det får at en stadig større del av bilparken i landet består av elbiler.
- Bilglass blir mer og mer komplekst med sensorer, kamerateknologi og nødvendig kalibrering ved montering. Det stiller større krav til både montører og utstyr, samt til rekruttering av folk, påpeker Opdal.
- Siden elbil har en særstilling i Norge sammenlignet med resten av Europa, kan det bli krevende for alle som driver med bilglass å skaffe riktige ruter, legger han til.
Nedgang
Regnskapet til selskapet i fjor viste et resultat før skatt på -13,6 millioner kroner og en resultatmargin på -19,4 prosent.
- Det har vært noe nedgang i bilglass-markedet i Norge den siste tiden, og også Saint-Gobain Autover har fått erfare dette. Det legges mye innsats i ny teknologi og optimal styring av prosesser fremover, påpeker Aagaard.
- Sammen skal vi bygge Saint-Gobain Autover videre, avslutter hun.
Nøkkeltall Saint-Gobain Autover Norge AS:
